Beste leden,

Zojuist hebben heeft premier Rutte weer een persconferentie gehouden en het nieuws verteld dat Nederland in lockdown gaat.
Voor onze hondenvereniging vallen wij altijd overal een beetje tussenin. Aan de ene kant vallen we onder we onder de sportverenigingen, maar aan de andere kant ook weer niet. Vandaar dat wij altijd na persconferenties contact hebben met de gemeente om te vragen wat de nieuwe maatregelen voor ons betekenen.

Aan de hand van de nieuwe maatregelen en het tijdsbestek waarin dit ingaat hebben wij als bestuur het volgende besloten:
De vereniging sluit per direct. Dit vinden we erg jammer, vooral omdat we zaterdag een hele leuke afsluiter hadden gepland, maar met de nieuwe maatregelen, en tegen de tijd dat de gemeente onze duidelijkheid kan geven wat de maatregelen voor ons betekenen, is het op korte termijn niet meer mogelijk om dit nog te organiseren gezien de vele inschrijvingen. De woensdagavonden zijn ook altijd het drukste en niet meer haalbaar om daar nog een goede planning voor te maken.
De kerstvakantie wordt hiermee ook verlengd. Dit betekent dat wij tot in ieder geval 12 januari gesloten blijven. Daarna volgt er een nieuwe persconferentie en kunnen we opnieuw gaan bekijken hoe wij de trainingen vorm gaan geven.

Omdat wij wel actief willen blijven na de vakantie, hebben wij het volgende bedacht:
– Vanaf 6 januari 2021 (wanneer we eigenlijk open zouden gaan na de vakantie) is er de mogelijkheid om je in te schrijven voor groepsvideobellen.
Dit zal voornamelijk op woensdagavond georganiseerd worden. Tijdens het videobellen kunnen jullie advies vragen aan de instructeurs over bijvoorbeeld gedragingen van de hond en hoe hiermee om te gaan. Of wilt u een leuke ervaring delen met uw hond of laten zien wat u geoefend hebt met uw hond, kan dat natuurlijk ook.
– U zult voorafgaand net als nu een mail krijgen om uw hiervoor in te schrijven. Tijdstippen en de praktische kant worden nader bekent gemaakt.
– Wilt u oefeningen gaan aanleren bij uw hond of gaan uitbreiden met uw hond, dan wil ik u verwijzen naar onze besloten Facebook pagina “ HV ’t Klaske Online”. Tijdens de eerste lockdown hebben wij filmpjes gemaakt om oefeningen aan te leren en deze zijn hierop te bekijken. Voor advies of onduidelijkheid kunt u dan altijd uw vragen stellen in de videogesprekken met elkaar (Zie link om bij onze pagina te komen https://www.facebook.com/groups/4237770586248722).

Omdat wij besluiten langer dicht te gaan, willen wij jullie ook een beetje tegemoet komen. Daarom hebben wij, naast de online meetings, ook besloten om voor januari de contributie maar voor de helft af te schrijven.

Wij hopen vanaf 19 januari 2021 gewoon weer open te kunnen, maar dat zullen we tegen die tijd opnieuw moeten bekijken.

We zouden zaterdag ook de winnaar bekent maken van de fotowedstrijd. Dit wordt zaterdag nog gewoon gedaan via de app/mail/facebook. Wij zullen zaterdag persoonlijk contact opnemen met de winnaar om een afspraak te maken dat we het prijzenpakket eventueel langs kunnen brengen.

Ten slotte is er in de vakantieperiode (19 december tot 6 januari) de mogelijkheid om bij “spoedgevallen” contact op te nemen met een van onze trainers als er behoefte is aan dringend advies. Wij zullen dan proberen om u telefonisch of via de mail te helpen.
Deborah is bereikbaar op: 06-20060463
Joke is bereikbaar op: 06-23116672
Ilse is bereikbaar op: 06-23153719

Uiteraard kunt u ook mailen naar info@hvklaske.nl.

Ondanks deze gekke tijden willen wij u toch hele fijne feestdagen en een voorspoedig nieuwjaar wensen. Blijf gezond en wij hopen u in januari weer op het veld te kunnen ontvangen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Het Bestuur
HV ’t Klaske Werkendam